Beweeg, beweeg, beweeg. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu Beweeg, beweeg, beweeg. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu

Beweeg, beweeg, beweeg.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

11 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Vorige week zat weer vol met leuke dingen, en het hoofdthema was toch wel beweging. Afgelopen dinsdag moesten we afscheid nemen van Bram en Roos :( Zij wilden op hun laatste dagje graag met ons volleyballen. Ze vonden een veld en een bal dus we waren ready to go. Om 17.00 uur stipt stonden we klaar op het veld en begonnen we met inspelen. Al snel werden er teams gemaakt en was het tijd om echt te gaan spelen. We waren allemaal erg fanatiek en het ging gelijk op. Toen het 19.00 uur was, was het tijd om te stoppen en roti te gaan eten bij Joosje. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik niet zo'n groot fan ben van de roti, dus ik nam patat kip (lekker Hollands, I know). Daarna zijn we naar de waterkant gelopen en hebben we ergens nog wat gedronken. Daarna was het tijd om afscheid te nemen. Roos had ik ontmoet toen ik op mijn eerste zondag naar de vlindertuin ging. We waren gezellig aan het kletsen toen we erachter kwamen dat we op dezelfde school stage liepen. Later kwam ik erachter dat ze Zelhem kende en er zelfs geweest was samen met haar vriend Bram. Het was zo apart om iemand in Paramaribo te ontmoeten die Zelhem kent.
Woensdagmiddag was het weer tijd om te sporten. De full body work-out was weer pittig. Ik heb er heel veel spierpijn aan over gehouden. Maar het was wel weer fijn. Donderdag ging ik verder met mijn onderzoek voor stage. In de middag ben ik in m'n eentje naar de stad gefietst om geld voor de dolfijnentour weg te brengen. Het was heel erg warm. Zo'n 32 graden. Toen ik terug kwam sprong ik meteen in het zwembad. 'S avonds ging ik weer naar de frisbee. Het was wel apart om zonder Joep te gaan. Hij heeft ons aan de Filipijnen voorgesteld en dankzij hem konden we meespelen. Nu was het de eerste keer zonder hem. Nu waren we met meer mensen, dat maakte het voor mij moeilijker. Ik blijf het frisbeeën leuk vinden.
Vrijdag was het tijd om rustig aan te doen. Ik heb mijn onderzoeksvoorstel afgerond en ben gaan shoppen. Ik heb een leuke playsuit gekocht en ook ligt er een cadeautje klaar voor Matthijs. 'S avonds zijn we gaan eten bij Jiji's, dat was heerlijk!! Ik had een kip-wrap met een salade. Daarna zijn we wat gaan drinken. Toen de drankjes op waren, gingen we naar Tequila. Hier hebben we een paar dansjes gedaan. Op de trip naar de Voltzberg hadden we een groep Belgen leren kennen. Met hen hadden we afgesproken in Tequila. Dat was erg gezellig. Zaterdagochtend stonden we om 10.00 uur alweer fris en fruitig klaar om naar de Zoo te fietsen. Ik was erg benieuwd hoe de Zoo hier in Paramaribo is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het erger had verwacht. De dieren leven wel op een klein oppervlak. Maar op de één of andere manier had ik het nog kleiner verwacht. In de middag was de aquathon. Dit betekent dat we 3 uur achter elkaar gingen aquadancen. Dit was erg grappig. 2 van de Belgen gaven een halfuur van de marathon. Dit deden ze erg leuk! De liedjes die waren uitgekozen waren soms hilarisch. Een voorbeeld hiervan: beweeg, beweeg, beweeg. Je moet afvallen! Wij lagen helemaal in een deuk terwijl de Surinaamse vrouwen heel serieus de instructrice nadeden.
Zondag was het tijd voor de dolfijnentour. Die vrouw vertelde dat ze de dolfijnentour al 11 jaar deed. In die 11 jaar was het 3x voorgekomen dat ze de dolfijnen niet zagen. We hadden dus een grote kans om ze te spotten. Ik ga het voor jullie niet mooier maken dan het was. We hebben ze NIET gezien. Dat was echt flink balen. We zijn nog wel op Braamspunt geweest. Hier hebben we gezwommen en op het strand gelopen. Als Matthijs hier is dan gaan we ook een dolfijnentour doen. Hopelijk zien we ze dan wel. 'We hebben de dag afgesloten bij Zus & zo. Daar had ik een salade met zalm en patatas bravas. Jummie :)

Side note:
Ik wil iedereen bedanken die de moeite neemt om mijn blog te lezen. Ik krijg ook zoveel lieve reacties. Ik lees ze allemaal en krijg er een warm gevoel van.
xxxx

  • 12 April 2016 - 08:20

    Theo:

    Hoi Nicole,
    Het is fijn te merken aan je verslag, dat je nu op je gemak bent in Suriname. Houden zo!
    Geniet er van, straks ook met je vriendje. De tijd vliegt.
    Groeten uit Gemert.

  • 12 April 2016 - 20:38

    Frieda En Ap:

    Mooi verhaal weer. Wij willen ook wel zo'n stage. En die Mathijs, wat een bofkont, rijdt in een Saab en dan ligt er ook nog een cadeautje klaar, het kan niet op. Groetjes.

  • 13 April 2016 - 22:44

    Manon:

    Hey nichtje! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Mooie belevingen allemaal! Geniet er van! Het is zo voorbij! Veel plezier ook nog samen met Mathijs, lekker nog genieten van alles met zn tweetjes. Groetjes, ook van Nika en Senn. XX

  • 15 April 2016 - 19:52

    H.F.de Vries- Prenger:

    Hoi,Nicole,
    Nou, dat was weer een heel verhaal en erg leuk om te lezen
    Zo te horen en te zien heb je het daar best naar je zin en beleef je een heleboel leuke dingen!
    Vertel de volgende keer ook eens wat over het onderwijs daar,over je verslagen en het lesgeven.
    Daar ben ik als ex- schooljuf natuurlijk ook wel benieuwd naar.
    Wat geweldig, dat je dit allemaal mag beleven!
    Geniet er van, ook straks samen met Matthijs!
    Liefs, Oma de vries.

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nicole

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6520

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 28 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: