With my head in the sky. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu With my head in the sky. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu

With my head in the sky.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

17 April 2016 | Suriname, Paramaribo



Mijn vakantie is voorbij en ik ben afgelopen week weer naar stage geweest. De kinderen van groep 5a waren erg onrustig na hun twee weken vakantie. Zoals jullie gelezen hebben heb ik in mijn vakantie veel tijd doorgebracht om aan school te werken. Dit kwam doordat mijn onderzoek gewijzigd werd. Ik moest een nieuw onderzoeksvoorstel schrijven en deze aan het eind van mijn vakantie naar school opsturen. Dit is gelukkig allemaal gelukt. Het was maandag even spannend want ik moest de directie van mijn stageschool op de hoogte stellen van de gewijzigde plannen. Zij leken hier op het eerst gezicht niet zo blij mee. Ik ging maandag dan ook met gemengde gevoelens naar huis toe. 'S middags wilden Ariane, Bibi, Nienke en ik naar Fort Zeelandia toe gaan. Helaas was hij dicht toen we aankwamen, dus besloten we souvenirs te gaan shoppen in de stad. Hierna gingen we terug naar huis want er zou een mevrouw langskomen met tassen van Talking Prints. Deze tassen zijn zelfgemaakt door vrouwen die in een traditioneel Marondorp wonen. Toen die vrouw alle tassen had uitgestald was het net alsof er een grote uitverkoop gaande was (dat krijg je als je met 18 meiden samenwoont). Van een afstand was het vast heel komisch om te zien. Mijn oog viel meteen op een tas, dus ik pakte deze en liet hem niet meer los. Door die tas te kopen heb ik de vrouwen in het Marondorp geholpen. Dat geeft me een goed gevoel.
Dinsdag werd ik op stage bij de directie geroepen om mijn nieuwe onderzoeksvoorstel uitgebreid voor te leggen en te verdedigen. De directie zag het belang in van mijn plannen en heeft mij toestemming gegeven. Hier ben ik super blij mee want ik heb het idee dat ik met dit onderzoek echt iets kan betekenen voor de kinderen in mijn klas. 'S avonds ben ik samen met de meiden naar de bioscoop gegaan. We hebben gekeken naar de film London has fallen. Ik vond het toffe actiefilm, maar het deed me ook denken aan een andere film waarvan ik de naam niet meer weet. Na de film was het tijd om naar bed toe te gaan, want de volgende dag had ik gewoon weer stage. Woensdagochtend was ik klaar om naar stage te gaan Toen ik mijn kamer uitliep zag ik dat het keihard regende. Ik besloot dat het te hard regende om te gaan fietsen. Ik moet namelijk elke dag 40 minuten fietsen naar mijn stage toe. Ik zou zeiknat aangekomen zijn. Het is ook nog eens heel onveilig om te gaan fietsen als het zo hard regent want dan staat de straat blank en zie je de gaten in de weg niet. Toen ik een taxi wilde bellen vertelde de mevrouw aan de lijn me dat er geen taxi's waren. Ik heb alle centrales afgebeld maar ik kreeg er geen één aan de lijn met een beschikbare taxi. Ondertussen was het al half 8 (de tijd dat de kinderen op school komen en ik er dus ook moest zijn) dus belde ik mijn stageschool op dat ik later zou komen. Pas om half 9 was er één taxi beschikbaar. Deze hebben Daniëlle, Nienke, Jytte en ik gedeeld. De taxichauffeur heeft een rondje Paramaribo gedaan want we zitten alle vier op een andere stageschool. Ik was om 9 uur op stage.
Donderdag was ik precies 6 weken hier in Suriname. Ik ben dus al op de helft van mijn avontuur. Dit heb ik gevierd door samen met Lien en Daniëlle een helikoptervlucht boven Paramaribo te maken. Het was echt zo gaaf. Toen we daar aankwamen moesten we eerst een veiligheidsinstructie kijken. Vervolgens moesten we gewogen worden. Dit was wel weer even confronterend maar niets schokkends. Ik heb namelijk wel eens meer gewogen dan dat ik nu weeg, dus dat was goed nieuws. We stapten met z'n drieën in en zetten onze headsets op. We were ready for take-off. We hebben in totaal 25 minuten boven Paramaribo gevlogen en wat was dat gaaf zeg! De piloot vloog over bekende plekken en maakte er een soort achtbaanrit van. Ik zal dit nooit meer vergeten.
Afgelopen vrijdag heb ik op stage een start gemaakt met mijn nieuwe onderzoek door een enquête af te nemen. 'S middags heb ik hier meteen de resultaten van berekend.
Gisteren ben ik samen met Nienke naar hotel Krasnapolsky geweest om daar te gaan zwemmen en relaxen. Helaas viel het weer tegen, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben daar lekker gezwommen, geluncht en een boek gelezen. De middag vloog voorbij. Gisteravond zijn we uiteten gegaan bij Bar Zuid. Hier heb ik een heerlijke pizza gegeten. Daar had ik echt zin in. De pizza smaakte me dan ook goed en al kletsend ging de avond voorbij.
Vandaag heb ik een beetje uitgeslapen en kwam ik rond 11 uur mijn bed pas uit. Na het ontbijt was het tijd om aan school te beginnen want ik ga morgen een les geven met betrekking op mijn onderzoek. En daar moest ik me nog over inlezen en de les nog in elkaar flansen. Verder heb ik niet zoveel gedaan. Vanavond eet ik restjes van afgelopen vrijdag en komen de anderen terug van hun trip naar Isadauen Jaw-Jaw. Ik ben benieuwd naar hun verhalen.

  • 17 April 2016 - 21:00

    Theo:

    Goed verhaal, tot de volgende keer.
    Groeten uit Gemert.

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nicole

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 6521

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 28 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: