Een droom die uit is gekomen. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu Een droom die uit is gekomen. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu

Een droom die uit is gekomen.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

07 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Ik ben nu al een aantal dagen in Paramaribo en het bevalt me goed! Ik woon in een huis met nog 17 andere huisgenootjes. In totaal zijn we met 17 meisjes en 1 jongen.
Het is al een droom van mij sinds de middelbare school om in het buitenland stage te lopen. Die droom is nu uitgekomen. Een grote stap voor mij naar zelfstandigheid. Gelukkig hoef ik het niet helemaal alleen te doen. Ik ben hier samen met Nienke naartoe gegaan. Ook waren Jytte en Daniëlle hier al een maand voordat we aankwamen. Dankzij hen weten we nu waar we geld moeten wisselen en boodschappen moeten doen. Ook hebben zij ons leuk opgenomen in de groep.
Inmiddels ben ik redelijk gewend aan de warmte. Een verkoelende duik in ons zwembad helpt hierbij. Ook van het tijdsverschil van 4 uur merk ik niet zo heel veel meer. Ik word 's ochtends nog wel vroeg wakker.
Gisteren zijn we met een aantal huisgenootjes in een hippe bus naar Lelydorp gegaan. Hier hebben we een vlindertuin bezocht. We mochten tussen de vlinders lopen, schildpadden vasthouden en rupsen over onze handen laten lopen. Dat was heel erg tof. Gisteravond ben ik uiteten geweest met 6 andere meiden. We hebben lekker op z'n Hollands spareribs gegeten.
Vandaag was mijn eerste dag op stage. Na 35 minuten fietsen kwam ik aan bij de basisschool waar een vriendelijke collega me de weg wees naar de directrice. Vervolgens werd ik rondgeleid en maakte ik kennis met alle andere collega's waarna ik in groep 4a bleef hangen. Ik heb me voorgesteld aan de kinderen en ik mocht meteen de leesles overnemen. Erg leuk. De school was vandaag om 12.30 uur al uit, dus ik mocht toen ook weer gaan.

  • 07 Maart 2016 - 19:59

    Manon:

    Superleuk Nicole! Ik ga je volgen..ben benieuwd naar wat je allemaal meemaakt. Hartstikke goed van je!

  • 07 Maart 2016 - 20:39

    Marianke:

    Hi Nicole! Wat leuk. Heel veel voorspoed en geweldige leer ervaringen toegewenst. Blij te horen dat je een zwembad hebt. Haha. Met die hitte heel erg welkom, denk ik zo! :)

  • 07 Maart 2016 - 22:00

    Kees:

    Hoi Nicole, leuk om te vernemen dat je je al een beetje thuis voelt ik ga je volgende.
    Gr Kees & Truus

  • 07 Maart 2016 - 22:23

    Mirjam:

    Hay Nicole,
    Superleuk om te lezen! Fijn dat alles goed gaat.
    Heel veel succes met lesgeven maar geniet vooral van alles.
    Ik ga je zeker volgen....

  • 08 Maart 2016 - 08:40

    Theo:

    Hallo Nicole,

    Ik lees alleen maar goede berichten. Fijn dat je het leuk hebt.
    Groeten uit Gemert

  • 08 Maart 2016 - 22:12

    Richard Saalmink:

    Hoi Nicole. Een goed begin van je ontdekking van de wereld. Het zou leuk zijn als je foto's kunt posten. Hangt de hangmat al? ZIEN!!

  • 10 Maart 2016 - 14:14

    Hans En Marja:

    Hoi Nicole, super leuk dat we je kunnen volgen!
    We hopen dat je een super leuke tijd beleefd.
    Succes met alles wat je gaat ondernemen.
    Ga vooral genieten

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nicole

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 6515

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 28 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: