Karel de kakkerlak en Annemarie de zeeschildpad. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu Karel de kakkerlak en Annemarie de zeeschildpad. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu

Karel de kakkerlak en Annemarie de zeeschildpad.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen dinsdagochtend werd ik wakker omdat ik iets op mijn arm voelde. Ik keek op en zag een kakkerlak zo groot als mijn wijsvinger in mijn klamboe. Ik schrok heel erg en vloog onder mijn klamboe vandaan. Het was midden in de nacht en niemand kon me helpen dus ik verzamelde al mijn moed bij elkaar om hem vervolgens uit mijn klamboe te gooien. Toen hij eenmaal uit mijn klamboe was ben ik weer in bed gaan zitten en heb mijn klamboe weer helemaal dicht gemaakt. Daarna heb ik nog 6x gecheckt of alles echt helemaal dicht zat. Daarna ging ik weer slapen. De volgende dag lag kakkerlak op zijn rug in de douche en kon hij geen kant meer op. Ik heb mijn lesje wel geleerd: Altijd checken of je klamboe goed dicht zit!

Gisteren ben ik thuis gekomen van de eerste weekend trip die we hebben gemaakt. We zijn naar Galibi gegaan om zeeschildpadden te spotten. Vol goede zin vertrokken we naar Frans- Guyana, een deelstaat van Frankrijk, om daar een markt te bezoeken. Toen we daar eenmaal waren begon het met regenen. Gelukkig hadden we allemaal wel regenkleding bij ons. Het heeft ongeveer de hele trip geregend. Inclusief de boottocht van Frans- Guyana naar Galibi van 75 minuten. En dat is niet fijn als je in een boot zit zonder dak. Eenmaal aangekomen in Galibi heb ik mijn spullen gedropt in de kamer en hebben we een rondleiding gehad van onze gids. Het zag er zo mooi uit daar. Na het avondeten was het tijd om de schildpadden te gaan spotten. We moesten in het donker de wilde zee trotseren terwijl het regende. De schildpadden waren namelijk op een ander strand. We waren echte bikkels. We moesten en zouden de zeeschildpadden zien. En jahoor, we hebben ze gezien. We hebben het hele proces mee mogen maken. Van het leggen van de eieren tot aan het terug gaan in de zee. We hebben de schildpadden zelfs aan mogen raken. Tijdens het leggen van hun eieren komen ze in een trance waardoor ze weinig meekrijgen van wat er om hen heen speelt.
De regen maakte mij helemaal niets meer uit. Het was heel gaaf om dit mee te maken en de regen maakte het alleen nog maar bijzonderder. Met een geweldig gevoel kwam ik terug bij onze accommodatie voor die nacht. Waarna ik voldaan in slaap viel. De volgende dag hebben we ontbeten en nog een ander deel van Galibi gezien. We hebben daar ook de basisschool kunnen zien. Vervolgens zijn we na een warme maaltijd weer terug naar Paramaribo vertrokken. Daar zijn we gelukkig helemaal droog aangekomen.

  • 15 Maart 2016 - 08:15

    Theo:

    Hoi Nicole, een leuk avontuur. Geniet ervan. Doen wij ook door het lezen van jouw verslag.Groetjes uit Gemert

  • 15 Maart 2016 - 20:09

    Frieda&Ap :

    Mooi verhaal, is weer iets anders dan de Achterhoek met hooguit een verdwaalde Saab rijder in je bed.

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nicole

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 6526

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 28 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: