Regen regen ga toch weg. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu Regen regen ga toch weg. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu

Regen regen ga toch weg.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

25 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Hoihoi,
Hier weer een verslag over afgelopen week.
Vorige week maandag ging ik naar stage en begon ik met het introduceren van samenwerkend leren, coöperatieve werkvormen en de daarbij behorende taakrollen. De kinderen weten nu dat elke les die ik geef in het teken zal staan van samenwerken en groepsvorming. Na schooltijd ben ik naar de cambio gefietst om geld te halen. De koers was 7,50. Dat is mega hoog en voor ons zeer gunstig. Voor de mensen hier is het geen pretje. S' middags heb ik gezwommen en in de hangmat gelegen. S' avonds gingen we naar Eva toe want daar zouden we een kookworkshop hebben van Jonathan. Jonathan gaat vaak mee op trips als kok, daar kennen wij hem ook van. Ik ben helaas nog steeds geen chef-kok, maar dat kan ook niet als je bijna elke avond uiteten gaat haha.
Dinsdag was ook weer een normale stagedag. Elke ochtend om 8.00 uur is er een vlaggenparade waarbij de Surinaamse vlag gehesen wordt. Daarbij zingen de kinderen en leerkrachten het volkslied. Ik kan het Surinaamse volkslied inmiddels al meezingen. Dit inclusief het deel dat in Sranang gezongen wordt. Vanuit stage ben ik naar huis gefietst. Eenmaal thuis aangekomen kwamen we erachter dat de film waar we later op de avond heen wilden uitverkocht was. De rest van de meiden besloot om naar een andere film te gaan, maar die vond ik niet leuk dus ik bleef thuis. Daarna zijn we Indiaans gaan eten op Blauwgrond.
Woensdag deed ik op stage een groepsvormingsspel genaamd ruggensteun. De kinderen vonden het leuk en deden super enthousiast mee. Ik was erg trots op ze want ze gingen zo goed met elkaar om. In mijn stageklas pesten kinderen elkaar, schelden ze elkaar uit, slaan en schoppen ze elkaar en houden ze elkaar continu in de gaten. Daarom probeer ik met mijn onderzoek het pedagogisch klimaat te verbeteren. Dit spel was een goed begin. 'S avonds gingen we uiteten bij Souposo. Daar kun je lekkere soepen eten. Ik heb echter geen soep gegeten maar een luxe broodje met warm vlees en sla.
Donderdag op stage werd ik aangenaam verrast door mijn mentor. Woensdag had ik haar na schooltijd wat tips gegeven over energizers tussen de lessen door. Dit paste ze meteen toe. 'S middags na stage ging ik samen met Bibi, Ariane, Daniëlle en Lien shoppen en taart eten. Ik koos een groot stuk chocoladetaart uit met een smoothie erbij. Daarna was het al tijd om mezelf klaar te maken voor de frisbee. De frisbee was weer erg leuk. Na de frisbee zijn we gaan eten bij de Gadri. Ik at hier voor het eerst bruine bonen met rijst. Het was heerlijk!
Vrijdag was de schoolfotograaf op stage en waren de kinderen uit mijn klas ook aan de beurt. Tot mijn verbazing mocht ik bij op de klassenfoto. Dat vond ik een leuk gebaar van mijn mentor en de kinderen. Ook mocht ik nog bij op de groepsfoto van één meisje. 'S avonds gingen we roti eten bij Eva. We gingen lopend naar de rotishop en jahoor, we waren nog niet halverwege en het begon keihard te regenen. Het regende afgelopen week sowieso wel veel maar toen had ik elke keer geluk dat ik tussen de buien door fietste. Nu was dat niet zo. Nat aangekomen bij de rotishop hadden ze geen friet meer (ik ben niet zo'n fan van de roti) dus heb ik roti gegeten. Heel veel heb ik niet gehad. Na de roti zijn we cocktails gaan drinken bij The Garden of Eden. Dit is een leuk ingerichte plek waar je ook kunt eten.
Afgelopen zaterdag heb ik een quadtour gedaan met Bibi, Jytte, Lien, Daniëlle en Eva. Dat was echt super gaaf! Ik was natuurlijk helemaal in mijn element want zoals velen van jullie weten is het crossen echt een familiesport waar ik mee ben opgegroeid. We gingen door diepe plassen en reden door de jungle. Ik vond het geweldig. 'S avonds nam ik afscheid van Eva want zij vertrok de volgende dag terug naar België.
Zondag was echt een luie zondag. Ik heb eigenlijk de hele dag in de hangmat gelegen en genoten van mijn vrije tijd. 'S avonds zijn we uiteten gegaan voor het afscheid van Ariane. Ze is vanmiddag ook weer naar huis gegaan :( Ik zal de komende week veel afscheid moeten gaan nemen, helaas.

  • 26 April 2016 - 08:32

    Theo:

    Het ziet er allemaal lekker uit. Je zult wel afgevallen zijn!

  • 01 Mei 2016 - 21:01

    Hans En Marja:

    Hoi Nicole, super leuk jou verhalen te lezen. Je maakt nogal wat mee..
    De tijd gaat super snel.. Veel plezier nog daar

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nicole

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6516

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 28 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: