Een week vol afscheid. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu Een week vol afscheid. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu

Een week vol afscheid.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 Mei 2016 | Suriname, Paramaribo

Vorige week ben ik weer verder gegaan met mijn onderzoek op stage. Ik ben blij om verbetering te zien in de manier waarop de kinderen met elkaar omgaan. Maandagavonds had Henk voor ons gekookt. Henk is de enige jongen hier in huis en wilde zichzelf maar al te graag bewijzen.
De volgende dag kwam er een andere stagiaire in de klas om te observeren. Zij studeert pedagogiek. Ze heeft mij en mijn mentor handige bruikbare tips gegeven zodat wij het voor de kinderen nog beter kunnen doen. Met deze tips zijn we meteen aan de slag gegaan. Na schooltijd fietste ik de poort uit en was er nog niets aan de hand. Halverwege ging mijn band lek. Toen moest ik nog anderhalf uur naar huis lopen want de taxi's waren niet te bereiken. Eenmaal thuis was er niemand dus belde ik onze huisbaas. Diezelfde middag heeft hij mijn band nog geplakt. Na het avondeten gingen we koningsnacht vieren in Tequila. Daar stonden allerlei drankspelletjes opgesteld en was het oranje versierd.
Woensdag waren de kinderen heel erg druk. Dit kwam waarschijnlijk omdat het de dag was voordat de musical werd opgevoerd. Na schooltijd heb ik samen met 3 andere leerkrachten gegeten. Daarna moesten zij zich nog baden (in Suriname baden mensen in plaats van dat ze douchen hihi). Toen zij daarmee klaar waren gingen we met z'n vieren naar het theater toe. We zouden namelijk meehelpen bij de generale repetitie van de musical. Ik heb een groot deel van de musical kunnen zien. Daarna ben ik naar huis gelopen. Het theater zat dichtbij huis. 'S avonds gingen we uiteten voor het afscheid van Jytte en Daniëlle. Daarna hebben we de avond afgesloten bij de karaokebar.
Donderdag nam ik de halve ochtend groep 6a over. Hun juf had verlof en ze hadden op korte termijn iemand nodig die de groep over wilde nemen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Het was heel apart om het contrast te zien tussen mijn groep en deze groep. Deze groep was zo rustig en de kinderen luisterden meteen naar mij. Dat was heel erg fijn. Aan het eind van de middag ben ik nog gaan high-winen met Nieke, Koen en Bibi. Ik ben nooit zo van de wijn maar ik vond dit opzich wel lekker.We kregen er ook lekkere hapjes bij.
Vrijdagochtend was ik opgestaan en klaar om naar stage te gaan. Toen ik wilde gaan eten merkte ik dat het keihard regende. Bij de foto's zul je zien dat de straat helemaal blank stond. Het fietsen was weer onmogelijk en de taxi's waren niet te bereiken. Ik heb vanaf 7 uur tot en met 10 uur met mijn telefoon in mijn hand gezeten en taxi's gebeld. Helaas namen ze niet op of hadden ze geen wagens beschikbaar. De taxichauffeurs hadden er duidelijk geen zin in. Ik ben vrijdag niet naar stage gegaan omdat het niet lukte. Ik baalde als een stekker. Afgelopen zaterdag en zondag waren vooral luie dagen. Ik heb veel in de hangmat gelegen en rustig aangedaan. Zaterdagmiddag namen we afscheid van Lien. Zaterdagavond ging ik met Nienke, Koen en Bibi (de resterende witte bonen) uiteten. Daarna hebben we een kijkje genomen bij Kingsland. Zondagochtend ging ik samen met Bibi, Koen en Nienke naar de Javaanse markt. Hier heb ik kaaiman geproefd. Het was best lekker. Ik ben weer een ervaring rijker. 'S avonds ben ik met alle meiden van het huis wezen eten voor de laatste avond van Bibi en Ivanka. Dit was erg lekker en gezellig. 'S avonds kwamen Koen en Nienke nog langs om wat te drinken en om afscheid te nemen van Bibi. Ook ik nam afscheid van Bibi want zij vertrok vandaag toen ik nog op stage was. Nu ben ik de laatste witte boon in de Mozartstraat. Gelukkig is dat maar zo voor een weekje. Volgende week maandag zet Matthijs voet in Suriname en zullen we de laatste 3 weken van mijn avontuur samen doorbrengen. Can't wait!

  • 02 Mei 2016 - 23:14

    Theo:

    Afscheid, afscheid, afscheid en blijven schrijven ( naar iedereen). Zo heb je vrienden over de hele wereld.

  • 02 Mei 2016 - 23:15

    Theo En Willy:

    Hey Nicole,
    Inderdaad veel afscheid nemen.
    Volgende keer maar 361111 bellen, de taxi met tante Willy is er zo snel mogelijk, ook met regenbuien;)
    Groetjes uit Gemert.

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nicole

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 6531

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 28 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: