Bezige bij. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu Bezige bij. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nicole Berendsen - WaarBenJij.nu

Bezige bij.

Blijf op de hoogte en volg Nicole

21 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Wauw, wat vliegt de tijd snel voorbij. Aanstaande donderdag ben ik alweer 3 weken hier. Dat is gewoon 1/4 deel van mijn reis. Vorige week zat weer vol met leuke dingen (naast het stagelopen natuurlijk). Afgelopen woensdagavond ben ik weer gaan sporten met een aantal meiden. We hebben een full body work-out gedaan van een uur. Dit is een groepsles die wordt gegeven door een pittige Surinaamse vrouw met het motto: Niet forceren maar marcheren. Ik vind die lessen wel zwaar maar, ook heel lekker. Donderdagavond ben ik mee geweest naar de frisbee. Daar heb ik aardige Filipijnen ontmoet en een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld. Ons team won :) Toen we hiervan terug kwamen stond het eten zo goed als klaar. Op het menu stond zelfgemaakte bami (met madame Jeanette) en bakabana's. Dat was echt smullen. Afgelopen vrijdag heb ik een ochtend groep 3 gedraaid in mijn eentje. Dit was uitdagend en tegelijkertijd ook heel leuk. Na stage ben ik naar het centrum gefietst en heb ik samen met Roos en Daniëlle geshopt voor Holi Phagwa (een hindoeïstisch feest dat aanstaande woensdag plaatsvindt in Paramaribo). Daarna was het tijd voor roti dus gingen we dat bestellen. Helaas kregen we maar een kleine portie. Toen we het eten ophadden was het tijd voor de bonte avond. Speciaal georganiseerd als afscheid voor Wiepke, want het was haar laatste avond. Iedereen had iets leuks bedacht en er werd veel gelachen. Hierna zijn we naar Zanzibar gegaan. Dat is een barretje waar je cocktails kunt drinken. Vervolgens zijn we naar Tequila gegaan om een paar dansjes te maken. Dat was een erg gezellige avond. Het was wel grappig want ik wilde net gaan slapen en toen kreeg ik een berichtje van Matthijs dat hij wakker was. Zaterdagochtend kon ik niet uitslapen want we gingen om 10.00 uur op de foto in Surinaamse klederdracht. Het was wel leuk dat iedereen een andere volkssoort representeerde. Ik was gekleed als een Creoolse vrouw. De resultaten hiervan vind je bij de foto's. De rest van de dag deed ik het rustig aan. Daarna zijn we gaan lunchen en was het tijd om afscheid te nemen van Wiepke. Gisteren ben ik samen met Jytte, Daniëlle en Nienke naar de kerk geweest. Gewoon om eens te zien hoe dat hier gaat. De muziek was swingend maar de spreker was daarentegen serieus over het houden van je focus op Jezus. Daarna heb ik lekker in de hangmatten gelegen en gezwommen. 'S avonds zijn we met z'n zevenen in een taxi gestapt en hebben we gegeten bij het poffertjes en pannekoeken café. Ik kreeg een mega pannenkoek met oude kaas, spek en stroop. Jummie!!Hierna had Bibi het geniale idee om naar de mc donalds te gaan voor een mc flurry. We hebben de taxi chauffeur omgekocht met een milkshake. Er daar gingen we dan, met de taxi door de mc drive. Dat was ook weer een ervaring :)

Deze week vieren we Holi Phagwa, gaan we naar de bioscoop en het hoogtepunt (letterlijk) is de vierdaagse trip naar de Voltzberg. Hierover zullen jullie dan weer in mijn volgende verslag lezen :)

  • 21 Maart 2016 - 22:01

    Theo:

    Hoi Nicole, we zitten net 'droomhuis gezocht' te kijken, dat vindt plaats in Suriname.We krijgen een indruk hoe het daar is en toegaat. Jouw foto's laten zien dat je het goed naar de zin hebt. Houden zo!
    Groeten uit Gemert.

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Nicole

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 6542

Voorgaande reizen:

03 Maart 2016 - 28 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: